Dat was het dan... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Simone Vos - WaarBenJij.nu Dat was het dan... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Simone Vos - WaarBenJij.nu

Dat was het dan...

Blijf op de hoogte en volg Simone

02 Februari 2014 | Costa Rica, San José

Tsja, aan veel dingen komt een eind. Zo ook aan mijn reis en deze blog...

Sinds woensdag 10.45 ben ik weer in Nederland. Koud, maar de zon scheen wel! Inmiddels ben ik weer een klein beetje geaard.

Mijn laatste 2 en halve week waren, zoals alle voorgaande weken, weer een super ervaring.
Van Nicaragua ben ik via San Jose naar Quepos gereisd. Hier heb ik een dolfijne(n)tour gemaakt over de pacifische zee en gesnorkeld. Ook al waren ze voorbij voordat ik het echt kon beseffen: ik heb dolfijnen gezien! En ook het snorkelen was gaaf om te doen.
Daarna ben ik doorgereisd naar El Silencio; een coöperatie én een klein dorpje waar ik heb gewerkt in de Rescate (rehabilitatie/opvang voor wilde dieren). Hier heb ik het werk gedaan wat ik eigenlijk verwacht had te doen in de Zoo... Fruit snijden, kooien schoonmaken, veel blad harken, een houten bord schilderen en plaatsen en een jonge mapache (wasbeer) de fles en daarna beweging geven. Tussendoor heb ik me nog een keer in de serie "McCleods daughters" gewaand: te paard koeien bij elkaar zoeken in het palmbos om deze (80) naar de boerderij te drijven/brengen: GAAF! Ik heb het daar echt fijn gehad. Mijn gastgezin én de mensen van de coöperatie waren heel vrij en relaxt, het was heerlijk rustig, midden in de natuur, met dieren, het was warm, ik voelde me nuttig... De dagen gingen (te) snel.
Via 1 nacht in San José ben ik voor mijn laatste geplande ontspannende dagen naar Puerto Viejo gereisd. Een mooie kust! Zondag terug naar mijn eerste gastgezin; in San José. Maandag nog snel wat proberen te zien van de stad zelf; zo erg is het niet!
Dinsdag ging mijn eerste vlucht om 9.45uur en vanaf daar verliep alles super soepel, zodat ik woensdag op de geplande tijd met pap en mam naar huis reed. Naar huis na 3 maanden...

Lieve allemaal, dit was mijn laatste berichtje hier.
Ik wil jullie heel erg superbedanken voor alle hartstikke lieve enthousiaste reacties!!! Zowel mijn trouwe antwoorders op deze site, als de stille volgers... BEDANKT



  • 02 Februari 2014 - 14:56

    Ada Van Vliet:

    Goed te horen dat jij weer veilig thuis bent Simone. Heb genoten van je verhalen en foto's, bedankt!
    Ada

  • 02 Februari 2014 - 20:39

    Gerard Vv:

    Fijn dat je weer heelhuids terug bent. Sterkte met het ''aarden'" in ons landje en succes met je verdere plannen. Mooie foto's weer.
    Groetjes.

  • 04 Februari 2014 - 13:03

    Yvonne & Danny:

    Wow, mooie foto's weer! 'Helaas' weer terug of niet? Groetjes

  • 05 Februari 2014 - 20:15

    Henrieke:

    Heej Simone!
    Wat fijn dat je reis zo geweldig was!! En fijn dat je weer veilig thuis bent, natuurlijk... ;)
    En nu maar lekker nagenieten...!
    Succes met alles!
    Heel veel liefs,
    Henrieke

  • 05 Februari 2014 - 20:15

    Henrieke:

    Heej Simone!
    Wat fijn dat je reis zo geweldig was!! En fijn dat je weer veilig thuis bent, natuurlijk... ;)
    En nu maar lekker nagenieten...!
    Succes met alles!
    Heel veel liefs,
    Henrieke

  • 08 Februari 2014 - 16:38

    Helmie:

    Hee Simone,
    Zo leuk om je zo snel in Nederland tegen te komen. Je straalde tijdens het vertellen over je avontuurlijke reis...je verhalen waren ook stralend, dus dat klopte, hihi. Doe rustig aan en toi toi toi met het oppakken van het leven hier in het koude kikkerlandje...veel liefs Helmie

  • 08 Februari 2014 - 16:38

    Helmie:

    Hee Simone,
    Zo leuk om je zo snel in Nederland tegen te komen. Je straalde tijdens het vertellen over je avontuurlijke reis...je verhalen waren ook stralend, dus dat klopte, hihi. Doe rustig aan en toi toi toi met het oppakken van het leven hier in het koude kikkerlandje...veel liefs Helmie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1783
Totaal aantal bezoekers 9028

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 29 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: