Mariposario - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Simone Vos - WaarBenJij.nu Mariposario - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Simone Vos - WaarBenJij.nu

Mariposario

Blijf op de hoogte en volg Simone

21 December 2013 | Nicaragua, Managua

Na een wat rommelig en onduidelijk begin op maandag, heb ik een goede en bijzondere eerste week gehad in Nicaragua National Zoo in Managua.

Het begon met een ontmoeting met de veterenaria en het onvoorstelbaar kleine aapje Pepita (van ruim 1 maand). Moeder uit de boom gevallen... Heel super om vast te houden.
Een kleine rondleiding gehad langs o.a.: schildpadden, kaymannen, krokodillen, slangen, leguanen, kippen, papegaaien, roofvolgels, een emoe/struis, veel verschillende kat- en vosachtigen, coyotes, miereneters, agouti´s, leeuwen, tijgers, panters, puma´s, een gorilla, een baviaan, andere apen, tapirs, pauwen, grote runderen, ezels, kalkoenen, kippen, konijnen, wasberen en heel veel verschillende soorten vogels: parkietachtigen, papegaaien, toekans...
Wel een beetje dubbel, dieren achter tralies en niet in hun eigen natuurlijke leefomgeving. Sommige dieren kunnen niet anders omdat ze door eerdere gevangenschap niet meer zouden overleven in de natuur, sommige dieren worden zo mogelijk kweer vrijgelaten, maar geimporteerde dieren voor het publiek van de Zoo blijft voor mij een heikelpunt/minpunt...

De boel aangeharkt tussen héél veel vogels met héél veel vogel¨herrie¨, maar daardoor wel erg indrukwekkend.
´s Middags ben ik in de Mariposario (vlindertuin) begonnen voor de rest van de week. Het geluid daar: ontspannende muziek en grotewildekattengeluiden op de achtergrond. Zeker niet verkeerd!
Mijn bezigheden daar bestonden uit het verzamelen van vlindereitjes, larven/rupsen van eitjes scheiden, kasten van de rupsen schoonmaken, rupsen van leegegeten plantentakken en nieuwgeboren rupsen overzetten op verse takken, planten planten, gras tussen de planten verwijderen, vegen en proberen Spaans te communiceren. ¨Proberen¨ van Zoo-Spaans is toch weer heel anders dan school-Spaans... Mijn dank aan lieve collega´s met veel geduld.
Volgende week werk ik de hele week op een andere plek van de Zoo. Iin totaal zal ik zo 4 weken op 4 verschillende plaatsen werken.

De reis van Granada naar Managua duurt, deels afhankelijk van de chauffeur, zon 35 tot 40 minuten en is goed te doen. Al is 40 mensen in een busje met zitplaatsen voor zo´n 20 mensen alles behalve raar...

• 22 December 2013 - 09:28

Helmie:

Wat leuk om je aan het werk te 'zien'. Zou je ook wel eens met een aapje in je armen willen zien :). Prachtige vlinders, zeg! Wij zitten voor de Kerstdagen...zal voor jou ook wel gek zijn, om nu zo ver weg te zijn... maar er zullen veel mensen aan je denken. Ik in ieder geval! xxxxx

• 22 December 2013 - 15:35

Henrieke:

Wow, mooie foto's Simone! Geniet ervan daar!
    Fijne kerstdagen en ik zal ook aan je denken!
    Xx

• 22 December 2013 - 19:50

Daphne :

Hey Simone,

Wat een bijzondere tijd maak jij mee. Werk je met de Kerst? Zal heel apart zijn zo ver van het koude grijze Nederland. Maar stiekem ben ik wel een beetje jaloers. Fijn bijzonder kerstdagen toegewenst.

Daphne

• 22 December 2013 - 21:24

Gerard:

gisterenavond en leuk familiefeestje gehad in Velp. Van Vlieten Kerstcasino 2013. Natuurlijk jou gemist. Volg met plezier je belevenissen en realiseer mij de vele nieuwe ervaringen die je opdoet. Veel plezier en een mooie kerst en nieuwjaar van Ada en mij.

• 28 December 2013 - 22:08

WIJNIE:

Lieve Simone,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je een leuke dag hebt.
    Zo te lezen in je verslagen heb je een fantastische tijd. Ben wel een beetje jaloers hoor!

Grtjs Wijnie

• 29 December 2013 - 00:01

Marjolein:

Hoi Simone,

Hiep hiep hoera!
    Feliz cumpleaños!!!!!!
    Maak er een mooie dag van met al je nieuwe vrienden.

Groetjes,
    Marjolein

• 29 December 2013 - 09:53

Helmie:

Hiep hiep hiep hoeraaaaaaaaaa !!!! Gefeliciteerd, lieve Simone. Ik wens je een heel goed jaar toe met veel vrijheid en mooie momenten. Hopelijk heb je een fijne dag en kun je genieten van een bijzondere verjaardag. Warme knuffel en liefs Helmie

• 29 December 2013 - 10:01

Ada Van Vliet:

Hi Simone,
    jouw verjaardag vier je dus vandaag in Managua, heel bijzonder hoor. Van harte gefeliciteerd en een gezellige dag. Heb je nog een beetje feestdagengevoel gehad? We hebben je gemist op onze Kerst Van Vlieten spelletjesavond. Goeie jaarwisseling straks en onze allerbeste wensen voor een goed 2014! Gerard en Ada

• 29 December 2013 - 10:23

Trees En Martin:

Lieve Simone,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!
    Wat is het toch leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, geweldig.
    Ben wel benieuwd hoe jij daar de jaarwisseling beleeft.
    Alvast heel veel goeds gewenst voor 2014 en blijven genieten!!

Liefs Martin en Trees

• 29 December 2013 - 23:54

Lisa:

Hoi Simone,

Op de valreep, tenminste hier dan, GEFELICITEERD!!!
    Hoe waren de kerstdagen daar? Anders zeker om het eens lekker in de zon te vieren.
    Hopelijk voel je je wel een beetje jarig, tussen al die leuke en lawaaimakende dieren!

Groetjes Jos, Lisa, Nikkie en Lucca

• 29 December 2013 - 23:54

Ilse:

Hallo Simone,

Het mag volgens mij nog net (in ieder geval hier in Nederland dan): Van harte gefeliciteerd!! Kreeg ik maar zo een gebakje bij de koffie vanavond voor jou verjaardag. We hebben het hier dus ook nog een beetje gevierd. Veel plezier nog op je reis en alvast een gelukkig nieuw jaar!

Groetjes,
    Ilse

• 31 December 2013 - 21:55

Helmie:

lieve Simone, een hele fijne jaarwisseling. Zal wel heel gek zijn, nu je zo ver weg bent...ik wens je een heel fantastisch nieuwjaar toe, dat je in 2014 ook zo kunt genieten zoals je nu doet!!! veel liefs Helmie