Laatste lesweek - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Simone Vos - WaarBenJij.nu Laatste lesweek - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Simone Vos - WaarBenJij.nu

Laatste lesweek

Blijf op de hoogte en volg Simone

15 December 2013 | Nicaragua, Granada

Allereerst wil ik iedereen hartstikke bedanken voor alles superleuke, enthousiaste en lieve reacties!!
Ik wil echt nog niet naar huis, maar het is fijn om wat te horen van het thuisfront! Ookal hoor je niks terug, vergeet ik je verjaardag (en hud ik je af en toe een klein beetje voor de gek met een stand in voor mijn foto´s, ik denk wel aan jullie! Soms...

Zoals de titel al omschrijft: mijn laatste week Spaanse lessen zit erop. Wil niet zeggen dat ik goed Spaans spreek en alles begrijp, maar de rest zal ik moeten leren in de praktijk. Afgelopen week heb ik priveles gehad en waren er maar 3 andere studenten op school. Het meest heb ik genoten van de activiteiten met school na de lessen.
Maandag zijn we naar Las Isletas geweest. In een bootje tussen véél eilandjes door. Zet mij op het water en ik geniet. ´t Duurde veel te kort natuurlijk... Heb wel ook ervaren dat ik wilde apen toch echt héél erg prefereer vergeleken met apen die gewend zijn aan toeristen...
Dinsdag met mijn profesora naar de lokale markt geweest, maar foto´s nemen daar is niet echt veilig én daar de toerist uithangen is niet helemaal mijn ding, sorrie!
Woensdag na school zijn we naar een priveterrein aan Laguna de Apoyo gereden. Aldaar gezwommen en gekayakt.
Donderdag met mijn profesora in de lokale bus naar het kerkhof van Granada geweest en gehoord dat uiterlijk vertoon hier soms belangrijker is dan goed te eten hebben: het ziet er over het algemeen mooi uit hier, maar overal doorheen, op straat, achter en aan de zijkant zie je de andere kant.
Donderdag na de les de film "Voces Inocences" gekeken. Een indrukwekkende film over de burgeroorlog in El Salvador, vergelijkbaar met de burgeroorlog in Nicaragua in de jaren 80. *filmtip* (voor ons in het Spaans met Engelse ondertiteling.
Vrijdag mijn 3e en laatste taalcertificaat ontvangen, ben wel toe aan het werken met mijn handen... Maandag start ik met mijn vrijwilligerswerk in de/het National Zoo and Rehabilitation Centre in Managua. Als het goed is voor 4 weken...

  • 15 December 2013 - 22:53

    Anniek:

    Hoi Simone,
    Hoera ik ben de eerste die een reactie achter laat!!
    Fijn om te horen dat je ook soms aan ons denkt, maar vooral fijn om te horen dat je nog niet weg wil.
    De meeste talen leer je het beste in de praktijk.
    Veel liefs!!

  • 16 December 2013 - 11:06

    Marjolein:

    Simone,
    Heel veel plezier tussen alle dieren en maak nog meer mooie foto's.
    Groetjes,
    Marjolein

  • 16 December 2013 - 12:31

    Hester:

    Hoi Simone,
    Wat gaat het snel; alweer klaar met school! Fijn dat je naast de lessen al zoveel leuke dingen hebt kunnen doen. Ben benieuwd hoe het vrijwillgerswerk zal zijn... Blijf genieten!
    Liefs Hester

  • 16 December 2013 - 20:35

    Yvonne:

    Que envidia!! (Jaloers!) Ziet er geweldig uit Simone! En zo klinkt het ook! goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt! X Danny & Yvonne

  • 17 December 2013 - 11:40

    Helmie:

    Ha Simone,
    Ik merk dat ik steeds zo trots ben, als ik je verhalen lees. Ik zou je van alles willen vragen, maar dat moet ik dan maar bewaren voor als je weer in Nederland bent. Ik snap dat je niet terug reageert op de berichtjes. Fijn dat je je helemaal kunt richten op het 'daar-zijn'. Geniet, lieverd. xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 9042

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 29 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: