Mijn "vrije" week - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Simone Vos - WaarBenJij.nu Mijn "vrije" week - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Simone Vos - WaarBenJij.nu

Mijn "vrije" week

Blijf op de hoogte en volg Simone

09 December 2013 | Nicaragua, Granada

Mijn vrije week is bijna voorbij, morgen weer voor een week naar school...

Gisteravond ben ik aangekomen in Granada, Nicaragua. Met het allerlaatste ticabusticket dat verkrijgbaar was voor de aankomende weken (een engeltje op mijn schouder, nadat ik heel Liberia 3 keer was doorgeweest voordat ik het hostel had gevonden die deze tickets verkoopt en een oude man me heel aardig begeleidde naar de verkeerde plek...) Maar ik ben er!

Vorige week zaterdag heb ik eerst nog een buitenrit gemaakt naar een waterval. De ondergrond was nou niet bepaald paardenbeenvriendelijk en de groep was erg groot. Maar, de omgeving was erg mooi en Laura (paard) was weer super. Zaterdag afscheid genomen van een aantal mensen en het strand van Samara, erg jammer.

Zondag ben ik meegereden met een Zwitsers koppel bij wie ik de eerste week in de klas zat. Superaardig. Aankomstpunt: La Fortuna, bij vulkaan Arenal. Heb daar mijn vervoer voor de volgende dag geregeld en geslapen in een hostel, een soort doorreisstop zeg maar. De volgende dag ben ik met de Jeep-boat-jeep contructie naar Monteverde gereisd. Jeep: een klein toeristenbusje met een erg goede chauffeur tijdens het 2e gedeelte. De weg was meer kuil, water, modder, steen en ben aardig door elkaar geschud daar, maar we zijn wonderbaarlijk genoeg niet vast komen te zitten en het busje leeft nog steeds en zal dit wel gewend zijn...
Het bootgedeelte was echt super voor mij.
In Monteverde was het hostel heel ok. Ik heb dinsdagochtend in Parque Monteverde gewandeld en s avonds heb ik een nachttour gemaakt. (sorrie, geen fotos van de luiaards, de slang, de tarentula, de wolliggroene toekan, het stinkdier, het stekelvarken in de boom en de kinkidou(?). De natuurgeluiden in het donker waren weer erg aangenaam.
De volgende morgen heb ik gecanopyd aan de langste zipline (1,5 km in vogelpositie over een dal) en heb ik een (gedeeltelijk) vrije val/swing gemaakt.

Donderdag ben ik naar Liberia gereisd. Met een bus tot aan de highway gedropt om vervolgens door een andere bus opgepikt te worden. Toch nog een beetje backpackerachtig... Voor Liberia gekozen omdat dat op de weg ligt naar Nicaragua en je gemakkelijk met de bus naar de kust kunt. Het hostel was een aangename plek om 2 nachten te verblijven. Op de dag van aankomst ben ik naar playa del Coco gegaan samen met een Australisch meisje dat ook net aankwam. Fijn om de stad uit te zijn en na de bergen weer zee te zien. De volgende dag heb ik, afgezien van mijn zoektocht naar een buskaartje voor de luxe bus i.p.v de lokale bus, niks gedaan. Zaterdagmiddag ben ik naar hier gereisd en rond 21.00 was ik bij mijn gastgezin waar ik de aankomende 4 tot 5 weken zal verblijven. Ze lijken erg aardig.

Vandaag heb ik de stad Granada een beetje verkend: het is mooi hier! De eerste mooie stad tijdens mijn reis. De school is op nog geen 5 minuten afstand...

  • 09 December 2013 - 07:17

    Daphne:

    Wat gaaf allemaal Simone. Wat een avontuur. Mooie foto's! Wat zul je genieten.

  • 09 December 2013 - 10:46

    Martin:

    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt! Je maakt wel een boel mee hoor en leuk dat we af en toe een verslag en foto's krijgen! Volop blijven genieten Simoon want voor je het weet is het weer voorbij.
    Liefs, Trees en Martin.

  • 09 December 2013 - 13:42

    Lianne:

    Hoi Simone,

    Super leuk om nog elke keer weer iets van je te horen, en dat het zo super leuk is! En de foto's zijn echt fantastisch! Geniet er nog ontzettend veel van meid! En trouwens nog ontzettend bedankt voor je berichtje voor me verjaardag!

    xxx Lianne

  • 09 December 2013 - 19:15

    Helmie:

    Hee Simone, wat doe je veeeeeeeeeeeeeeeeeeel. Het klinkt allemaal zo stoer. Geweldig om te lezen. Wat fijn dat je zo kunt genieten. Hoop dat je ook wat 'rust' kunt pakken bij je gastgezin. Enjoy xxxx

  • 09 December 2013 - 23:42

    Gerard O:

    hoi Simone , foto's zien er weer heel gaaf uit vooral die vrachtwagen .Maar ben jij dat in de vrije val of is dat een stand-in?

    je bent wel lekker druk in je vrije week.

    grt.Gerard

  • 11 December 2013 - 00:13

    Anniek:

    Hoi Simone.
    Wat een gave foto's!! Gelukkig ben je goed aangekomen.
    Veel plezier nog verder, ben benieuwt naar je volgende verhaal.
    Liefs.

  • 11 December 2013 - 00:13

    Anniek:

    Hoi Simone.
    Wat een gave foto's!! Gelukkig ben je goed aangekomen.
    Veel plezier nog verder, ben benieuwt naar je volgende verhaal.
    Liefs.

  • 11 December 2013 - 13:44

    Lisa:

    Hi Simone,

    Dat ziet er weer allemaal mooi uit! En zo te lezen is het ook een echt avontuur allemaal.
    Vrije vallen enzo, echt gaaf. Ben ook helemaal niet jaloers...euhmmm...

    X Lisa

  • 11 December 2013 - 14:45

    Manon - Activity International:

    Hoi Simone! Die vrije week heb je maximal benut naar mijn idee, wat heb je veel gezien en gedaan! Klinkt als een top-week. Hoop dat je net zo'n leuke tijd zult hebben in Nicaragua.. Geniet er lekker van! Hartelijke groeten, Manon - Activity International

  • 13 December 2013 - 11:40

    Rosalie:

    Hoi Simone,

    Heb je site gevonden! Wat een super leuke verhalen en een mooie foto's heb je!
    Veel plezier nog en geniet ervan!

    Liefs, Rosalie

  • 13 December 2013 - 11:40

    Rosalie:

    Hoi Simone,

    Heb je site gevonden! Wat een super leuke verhalen en een mooie foto's heb je!
    Veel plezier nog en geniet ervan!

    Liefs, Rosalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 9054

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 29 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: