...na 3 weken - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Simone Vos - WaarBenJij.nu ...na 3 weken - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Simone Vos - WaarBenJij.nu

...na 3 weken

Blijf op de hoogte en volg Simone

22 November 2013 | Costa Rica, San José

Eindelijk de tijd en een redelijk snelle computer om hier wat achter te laten. Omdat fotos meer zeggen dan woorden houd ik het kort.

In mijn eerste weekend heb ik ondervonden wat een jetlag is, hoe het in een Costa Ricaanse kapsalon (informeler) en supermarkt (groter dan in FA) is.

Mijn familia tica was heel ok, evenals mijn kamertje. Maandag startte ik met mijn Spaanse lessen, heel luxe, met maar 1 andere (Duitse) man. Met een supergoede lerares heb ik een fijn begin gemaakt. Was wel blij dat ik zelf thuis al wat voorwerk had gedaan.

Na 4 dagen van ieder 5 lesuren, in een drukke stad waar de weg oversteken soms is alsof je zonder stoplicht het Keizer Karelplein over moet, was mijn uitstapje naar Tortugero bij voorbaat al geslaagd.
Maar zon geweldig weekend had ik niet durven voorspellen. Een goed begin is het halve werk, maar misschien heb ik het mooiste al gehad...

Vrijdag 4 uur met de bus, daarna 1,5 uur met een bootje naar een superluxe lodge, waar de wegen kanalen zijn en de natuur geweldig mooi is. Terwijl ik in mijn bed lag slingerden de aapjes letterlijk voor mijn ramen (horren) langs en hoorde je de howlermonkeys.
Zaterdag voor het ontbijt hebben we een tour over de kanalen gemaakt, vervolgens was er ontbijt. Daarna een hike/rondleiding door het woud en smiddags opnieuw de kanalen op. Onbeschrijfelijk. De dag daarna helaas weer terug, maar wel weer helemaal opgeladen, fris en klaar voor een nieuwe week Spaanse les.

  • 22 November 2013 - 00:43

    Simone Vos:

    Sorrie!!! fotos staan bij mijn eerste bericht... X

  • 22 November 2013 - 01:09

    Jan Vos:

    fijn fijn fijn al die apen,bij die howlermonkeys stel ik me de heftigheid van een Newyorkse politie wagen met sirene voor.
    klinkt goed Simone,zelfs het onbeschrijfelijke,opladen en leeglopen that's life,geniet er van.
    liefs jan

  • 22 November 2013 - 01:45

    Martin:

    Hoi Simone,
    Geweldig wat je allemaal meemaakt, geniet ervan met volle teugen!
    Prachtige foto's, maar het mooiste heb je vast nog niet gehad!
    We blijven je volgen.
    Liefs,
    Trees en Martin.

  • 22 November 2013 - 08:18

    Danny En Yvonne:

    Hsola Simone! Goed om te horen dat het zo goed bevalt! Vanuit het koude Nederland is het niet moeilijk jaloers te worden! Ziet er allemaal super uit! Que sigues disfrutar! Un abrazo Danny&Yvonne

  • 22 November 2013 - 09:15

    Jolande:

    Jeetje, wat een prachtige foto's!!! Fijn om te horen en te zien hoe prachtig de natuur daar is en dat jij aardig je draai vindt daar......... Blijf genieten!
    Liefs, Mam

  • 22 November 2013 - 17:23

    Hester:

    Hoi Simone,
    Wat leuk om je bericht te lezen. Ik was al heel benieuwd naar je eerste weken daar.
    En wat een mooie foto's! Ik krijg een beetje heimwee naar Suriname.
    Er komen vast nog veel meer mooie dingen aan...
    Liefs,
    Ian, Hester en Sarah

  • 22 November 2013 - 19:26

    Helmie:

    Hee Simone, wat geweldig leuk om iets van je te lezen...ik heb veel aan je gedacht. Wat fijn dat je het zo goed hebt en ja, een goed begin is het halve werk!!! Super mooie foto's! Geniet maar zoveel je kunt. Ik ben zo trots op je en ik gun het je zooooooooooooooooo. veel liefs Helmie

  • 22 November 2013 - 19:54

    Anniek:

    Hoi Simone,
    Wat leuk om te lezen dat het nu al goed gaat. En ook super mooie foto´s, zo krijgen wij ook een beetje het idee van wat jij elke dag ziet. Helaas is het weer hier behoorlijk koud en fris, dus alle foto´s was een mooie zon zijn wel een beetje jaloers makend.
    Geniet maar lekker van de zon en al die andere dingen!!
    Veel liefs uit het koude Nederland!!

  • 22 November 2013 - 21:30

    Susan:

    Hoi Simone , prachtige foto ,s fijn dat je het naar je zin hebt.
    Geniet er maar lekker van ! Hier in nl is het ijskoud !
    We rijden nu niet meer buiten , maar dressuur binnen ! Groetjes susan

  • 22 November 2013 - 22:11

    Robert:

    Hoi Simone,

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat! Je krijgt de groetjes van Roomie, die hier helemaal op haar gemak is n ondertussen luid spinnend het scherm kopjes geeft.

  • 24 November 2013 - 14:57

    Gerard:

    Net terug van een koud en guur Ameland. Wat een verschil! Leuk dat je zo een goede start maakt. Is toch maar weer afwachten bij dit soort avonturen. Mooie foto´s van een andere wereld. Pluk de dag en geniet van dit land. Groet. Gerard.

  • 25 November 2013 - 14:59

    Marjolein:

    Hoi Simone,
    Fijn om te lezen dat je geniet van je reis. Heel veel plezier en succes met je volgende stap in Nicaragua.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 9051

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 29 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: